Jag tyckte aldrig riktigt om den andra, så vi provar på nytt med en ny nu. Här ska jag försöka skriva lite oftare.

Det är sommar! Vi har en ny altan! Mikko fick för sig att bygga en ny, hundfri, eftersom den gamla är i Heavys rastgård. Den här nya är härlig. Ska fota den bara den blir helt klar. (och efter jag har hunnit plantera blommor i blomlådorna som hör till).Idag har jag tvättat våra mattor. Jag tycker att mattor ska skuras med skurborste och tallsåpa, så det har jag gjort idag.

Annars inget nytt. Nalle har ett djupt sår i ögat på hornhinnan. Han har gjort illa sig nånstans. Vi är tvungna att gå till veterinären en gång/vecka tills det är läkt. (Tack och lov för försäkringen!!). Ögondroppar ska han ha 4-5 ggr om dan, så man gör inget annat än springer med droppflaskan i högsta hugg. Penicillinkuren tog slut förra veckan, smärtmedicin får han ännu en gång om dan. Suck, suck, suck. I morron är det dags för ett nytt veterinärbesök.